Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Beauty Bargain och Bodystore

Första jobbveckan efter semestern är då avklarad. Trött som ett as har man varit, liksom ovan och ringrostig. Jag har även försökt att inte spänna mig överdrivet mycket eller ha gamnacke framför datorn 😉

I de här coronatiderna har man kanske inte varit jättesugen på att gå och få massage. Eller hur gör ni?

Foam roller räddar min stela kropp

Jag har svårt att komma iväg också för att jag blir stressad av att ha bokade tider utanför jobbet. Då har foam roller varit min räddningsplanka. Alltså, det är nog en av mina bästa investeringar någonsin, inte kostar de så mycket heller. På YouTube kan man sedan hitta instruktioner för att mjuka upp olika delar av kroppen. Jag brukar köra lite på benen, rumpan och ryggen. Sedan känner jag mig som en ny människa.

Under semestern kom jag igång med yoga också, men den kom av sig lite på slutet. Vi började springa lite försiktigt nämligen. Men jag kände ju hur bra yogan var för mig och vilket bra komplement den var till allt annat. Jaja, man hinner det man hinner. Yogamattan är bra att stretcha på också 😛

Magnesium för sömnen

Sömnen har varit lite sisådär nu denna vecka också. Är supernoga med att ta min magnesiumtablett varje kväll. Magnesiumtillskott har räddat mig tidigare vid dålig sömn, det reglerar bland annat spänning och avslappning i musklerna. Tror att jag tjatat om detta ett par gånger tidigare 😉

Mina bästa tips för avslappning och välmående i vardagen:

Ha en riktigt skön helg!

Avslappnade muskler och bättre sömn

Detta inlägg har 2 kommentarer

  1. Maria

    Kan verkligen rekommendera spikmatta också!

    1. Aldrig mer utmattad

      Just det ja, det är bra grejer!! 🙂

Lämna ett svar